Goede voornemens

Veel mensen starten het nieuwe jaar met goede voornemens. Negen van de tien keer is een van die goede voornemens ‘meer sporten’ of ‘afvallen’. Maar hoe zorg je ervoor dat je er na een paar weken niet mee stopt?

Het begint allemaal met een besluit nemen. Je moet bedenken hoe je je voelt. Je moet je niet voornemen wat je wil gaan doen, maar wat je gaat doen. Mensen die zich voornemen meer te gaan sporten moeten echt doorzetten. Het moet in je zitten anders hou je het niet vol, dan blijft de inspanning van korte duur. Het gaat erom dat er niet alleen meer gesport wordt, maar ook de gewoontes en het eetpatroon moeten worden aangepast. Alles moet stapsgewijs gedaan worden. Het sporten moet onderdeel worden van het leven. Als mensen dan willen, dan wordt het niet meer als iets negatiefs gezien. Als het dan in kleine stappen gaat, dan raakt diegene er steeds meer aan gewend. Zo kan er ook steeds meer gedaan worden. Plan het sporten op vaste momenten, bouw het langzaam op en sport met anderen samen. Dat motiveert.

3 manieren waarop een massage helpt je goede voornemens te houden

Niet teveel stress, gezonder leven, meer tijd voor jezelf…

Allemaal bekende voorbeelden van elk jaar terugkerende goede voornemens. Wist je dat massage je kan helpen al deze voornemens vol te houden?

Voornemen 1: Minder stress

Tijdens een massage komen ‘geluksstofjes’ vrij in het lichaam, net als met sporten. Hierdoor kan je je beter ontspannen en voel je je happy. Dit zorgt er voor dat je beter om kan gaan met spanningen en deze even helemaal los kan laten. Aan het begin van een massage dwalen vaak nog allerlei gedachten door je hoofd. Maar je zult merken dat dit langzaam minder wordt en je wellicht even helemaal nergens aan denkt! Doordat de massage intensiteit wordt afstemd op jouw lichaam kan je optimaal tot rust komen of juist actief worden voor het sporten.

Voornemen 2: Gezonder leven

Ook gezonder leven lukt beter als je je ontspannen voelt. Wil je bijvoorbeeld graag wat gewicht kwijtraken in het nieuwe jaar? Spanningen en stress kunnen voor extra vermoeidheid zorgen, waardoor je sneller naar ongezonde snacks grijpt. Een massage kan eraan bijdragen dat je wat meer tot jezelf komt en realiseert waarvoor je het allemaal doet. Heb je een doel behaald? Geef jezelf een massage cadeau en voel je weer gemotiveerd voor de volgende doelen.

Voornemen 3: Meer tijd voor jezelf

We hebben weleens behoefte aan ‘eigen’ tijd. Even een moment helemaal voor jou en even niet werken, socializen of zorgen. Nog steeds vinden veel dit niet nodig, want ‘als je gewoon doorgaat’ merk je niet zo dat je moe bent. Maar ga maar na: ben je het afgelopen jaar vaak ziek of verkouden geweest? Heb je moeite met doorslapen of in slaap komen? Of hoor je regelmatig een irritante pieptoon in je oor? Dit kunnen signalen zijn dat je even pas op de plaats moet maken. Schroom niet en plan dat moment in voor jezelf.

massage sportmassage